Fototips


Tänkte dela med mig utav mina bästa fototips!
 
 Lär dig fota manuellt, att lära sig kameran är A och O.
 
 Fota i raw! Att rätta till småfel blir så mycket lättare.
 
 Ha så lågt ISO som möjligt. Nästan alla mina bilder är tagna med ISO 100.
 
 Fota från olika vinklar. En bild kan bli helt annorlunda om du bara byter vinkel.
 
 Undvik direkt solljus. Mitt på dagen är solen väldigt stark och det kan bli tråkiga skuggor.
 
 Investera i ett ljusstarkt objektiv. Fotar nästan alltid med mitt Nikkor 50mm 1.8.
 
 
 
 

Woho! Jag vill lära mig fota... tror jag är ganska bra på det men det är bara för att jag låter kameran gå i ett.

Tror det är en superbra grejj, massvis med foton även om man själv tror att det inte är så stor skillnad men sedan då man tittar igenom fotona så ser man vissa små skillnader, ibland kan det vara ett löv i vinden som gör skillnaden mellan bra och super bra.

fast.. nu har jag nog tömt mig på foto kunskaper.


=D Har en kamera ... ehm .. .ska kolla vad de e för någe...

Tror det är en ehm halvdigital ? , Hehe.. Canon Eos 600D ?

Har legat o dammat lite på hyllan så jätte glad för ditt intiativ, gör att man får ehm.. tummarna bort från tangentbordet o mot kameran.. säger jag medans jag skriver detta.

Anyways,

MER TIPS O TRICKS!

LIKE IT




Kom ihåg mig?